Zoeken
  • Danielle Meesters

Voel jij je vaak futloos en wil je graag wat meer energie?




Om me heen merk ik dat er best wat mensen zijn die vaker dan normaal een futloos en lusteloos gevoel hebben. Je moet veel te hard werken om een dag op werk door te komen en halverwege de week kan je eigenlijk al niet meer, kan je niet wachten op het weekend.

Als je dit een keertje hebt is dat helemaal niet erg, maar als dit langer aanhoudt dan normaal, dan is er misschien wel wat meer aan de hand. Dit kan gewoon zijn omdat je een heel drukke periode achter de rug hebt, misschien ben je verdrietig, het kan dagen, maar soms ook weken duren voordat je weer goed in je vel komt te zitten.


Het kan ook zijn dat je niet goed op je plek zit op je werk. Misschien moet je wel veel te hard werken voor wat je doet. Niet dat je het niet kan, je kunt (bijna) alles, als je maar doorzet (toch?). Maar soms ligt wat je doet niet in jouw straatje en kost het jouw persoonlijk heel veel energie. De een is nou eenmaal van nature goed in het bijhouden van budgetten de ander krijgt veel energie van contacten onderhouden en de hele dag sociaal bezig zijn. Ieder heeft zijn eigen krachten en talenten. Benut jij deze wel op werk op dit moment? Of heb je het gevoel dat er eigenlijk meer in je zit?


Even terug naar de futloosheid, dit kan dus met verschillende dingen te maken hebben. Het kan aan je werk liggen, misschien aan je thuis situatie, gezondheid of een combinatie (vaak is dit het geval). Een goede balans lichamelijk en psychisch is cruciaal om je goed te voelen.

Hierbij van mij een paar tips voor meer energie!


  1. Eet gezond! We onderschatten hoeveel gezonde voeding voor ons lichaam kan doen. Maar vooral, hoe veel invloed de ‘slechte’ voeding op ons lichaam heeft. Belangrijk is dat je lichaam goed kan ontgiften (voor meer energie!) je lever verbruikt 25% van al je energie, dus het is zeer belangrijk dat we goed voor onze lever zorgen. Zorg daarom dat je veel groente eet op een dag, voor genoeg antioxidanten en vitamines. Eet niet teveel! 3x per dag eten is ideaal, kan je niet zonder tussendoortjes neem dan een stukje fruit en/of een handje (niet meer) nootjes of een glas groentesap (van Zonnatura kan ook als je niet elke dag zin hebt om zelf je sapjes te maken. Drink goed water zodat je lichaam goed kan reinigen. VERMIJD koffie, alcohol en suiker. En slik wanneer gewenst de nodige supplementen. à mail me gerust voor tips, ik help je graag.

  2. Zorg dat je minimaal 8 uur slaapt op een nacht. De nachten worden korter en we gaan nu vaak later naar bed, maar worden ook eerder wakker. Ik ga zelf meestal rond 22u naar bed, maar ZEKER voor 23u. Ik ben dan ook vaak om 6.30 al wakker, maar vind het HEERLIJK om met de natuur de dag te beginnen.

  3. Maak een goed begin voor jezelf. Hoe vind jij het fijn om wakker te worden. In het weekend nemen we de tijd om op te staan en rustig aan te doen, maar door de week zijn we vaak aan het haasten en blijven we het liefst zo lang mogelijk liggen. Jammer, want je voelt je zoveel beter als je begint met voor jezelf zorgen. Heb jij een ochtend ritueel? Ik begin (bijna) elke dag met een groot glas water daarna een meditatie van 10 a 5 minuten. Dan maak ik een lekker groentesapje + ontbijt voor mezelf. Daarnaast probeer ik 2 tot 3 keer in de week in de ochtend te sporten. Ik voel me het beste als ik om 7u ga sporten, dan kan de dag ECHT goed beginnen!

  4. Ga na waarom je je zo voelt! Wat kan het zijn? Ben je blij met hoe je leven nu is? Krijg je energie van de dingen die je doet? Waar wordt je blij van op een dag? Een drukke baan kan heel veel energie kosten, is er wel een goede balans? En neem je wel genoeg tijd voor jezelf. Een relatie die niet goed is zorgt er ook voor dat je niet goed in je vel zit.

  5. Kom in beweging, ga een rondje wandelen in het park. Dit kan in de pauze op werk met collega’s, of even lekker alleen. De avonden zijn lang, dus je kunt ook na het eten lekker even een half uurtje gaan lopen om je hoofd leeg te maken. Zet muziek aan waar je vrolijk van wordt en ga dansen in je woonkamer! Niemand die je ziet, en zo wel – SO WHAT? Wedden dat je je een stuk beter voelt daarna? Of ga gewoon lekker naar de sportschool! Door sporten maakt ons lichaam geluk stofjes aan een natuurlijke HAPPY BOOST. Pas wel op, als je energie niveau laag is, heeft je lichaam ook rust nodig, dus kies niet te snel voor HIIT sporten, die doen soms eerder kwaad dan goed.

  6. Plan iets leuks voor jezelf. Het is altijd goed om goede vooruitzichten te hebben. Een vriendin die je al lang niet hebt gesproken, maar wel altijd veel mee kunt lachen? Waarom neem je niet eens contact op om iets leuks te gaan doen? Of kruip lekker op de bank met een kop thee en een goed boek! Ga naar de bioscoop om een grappige film te kijken of plan weer eens een avondje uit met je vriendinnen. Wat vind jij leuk om te doen?

  7. Doe minder dan normaal. Kijk eens goed naar je takenlijst. MOET alles wat er op staat vandaag? Of lukt het je om je takenlijst te halveren en iets anders te doen, meer tijd voor jezelf vrij te maken bijvoorbeeld?

  8. Sta open voor spontaniteit, laat de dingen op je af komen. Heb het vertrouwen dat er dingen op je pad komen en je niet altijd alles hoeft te plannen of te controleren. Wie weet wat voor leuke dingen er allemaal voorbij komen!

  9. Doe iets voor een ander. Anderen helpen geeft ons energie. Dit kan iets heel kleins zijn, zoals een ouder vrouwtje helpen met oversteken of haar boodschappen te dragen. Of zelfs glimlachen naar iemand in de rij voor de supermarkt. Of iemand voor laten gaan die toch maar 1 of 2 dingen heeft. Maak contact, dit geeft je een goed gevoel 😊.

  10. SMILE – en soms, fake it until you make it! Nooit gedacht dat ik die zin nog eens best goed zou vinden. We hebben nou eenmaal onze patronen en gewoontes. Dan is het lastig om dingen te veranderen wat helpt is door even te doen alsof. Probeer maar eens te lachen zonder dat je eigenlijk ECHT moet lachen, vaak ga je vanzelf wel ECHT glimlachen. Doe mooie kleding aan en iets meer je best op je uiterlijk, misschien voelt het niet dat je daar zin in hebt, maar zodra je meer aandacht aan jezelf besteed ga je je er vanzelf beter door voelen! Dus als je het moeilijk vind, maar weet dat je het even nodig hebt om jezelf een schop onder de kont te geven à FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT.

Oh ja – and be good to yourself! Niet te streng zijn, luister nar je lichaam! SUCCES met deze tips. Laat me weten wat voor jou werkt. En heb je aan de hand van dit artikel vragen? Neem gerust contact met me op, ik beantwoord met alle liefde jouw vragen, of geef je extra tips 😉 (geheel vrijblijvend)


HELE FIJNE DAG GEWENST


#futloos #meerenergie #energie #gezondheid #tips

37 keer bekeken

BTW nr: NL155560852B01 / KvK nr: 74237039

+31 6 15331803

Amsterdam

©2020 by Danielle Meesters.